Support The Moscow Times!

Top Russian Business Newspaper Appoints New Chief Editor From State Television

Pixabay

The newspaper Vedomosti has a new chief editor: Ilya Bulavinov, who currently heads online broadcasting for the state-run television network Channel One.

Bulavinov was nominated by the paper’s owner, Demyan Kudryavtsev (who also owns The Moscow Times), and supported by four members of the board of directors. Ekaterina Derbilova, nominated by Tatiana Lysova, Vedomosti’s current chief editor, lost with three votes.

Lysova, who announced last autumn that she would leave Vedomosti, will remain on the newspaper’s board of directors until the end of the year.

Speaking to The Moscow Times, Lysova said of Bulavinov: “I barely know him. I've never worked with him.”

In 2016, Russia enacted a law limiting the amount of foreign ownership in Russian mass media outlets. As a result, the Finnish company Sanoma, The Wall Street Journal, and The Financial Times were forced to sell off their shares in Vedomosti. Demyan Kudryavtsev was the buyer.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

The Moscow Times’ team of journalists has been first with the big stories on the coronavirus crisis in Russia since day one. Our exclusives and on-the-ground reporting are being read and shared by many high-profile journalists.

We wouldn’t be able to produce this crucial journalism without the support of our loyal readers. Please consider making a donation to The Moscow Times to help us continue covering this historic time in the world’s largest country.