
Top Russian Business Newspaper
Appoints New Chief Editor From State
Television
March 22, 2017

Pixabay

The newspaper Vedomosti has a new chief editor: Ilya Bulavinov, who currently heads online
broadcasting for the state-run television network Channel One.

Bulavinov was nominated by the paper’s owner, Demyan Kudryavtsev (who also owns The
Moscow Times), and supported by four members of the board of directors. Ekaterina
Derbilova, nominated by Tatiana Lysova, Vedomosti’s current chief editor, lost with three
votes.

Lysova, who announced last autumn that she would leave Vedomosti, will remain on the
newspaper’s board of directors until the end of the year.

Speaking to The Moscow Times, Lysova said of Bulavinov: “I barely know him. I've never
worked with him.”

http://www.vedomosti.ru/technology/articles/2017/03/22/682302-glavnim-redaktorom


In 2016, Russia enacted a law limiting the amount of foreign ownership in Russian mass
media outlets. As a result, the Finnish company Sanoma, The Wall Street Journal, and The
Financial Times were forced to sell off their shares in Vedomosti. Demyan Kudryavtsev was
the buyer.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2017/03/22/top-russian-business-newspapers-new-chief-editor-co
mes-from-state-television-a57506


