Support The Moscow Times!

Majority of Young Russians Watch Kremlin-Funded News

State-run television is the principal source of news for a majority of young Russians, the independent Russian television channel Dozhd reported Friday.

Fifty-four percent of Russians aged between 18 and 24 watch government-funded Channel One news casts, Dozhd reported citing a poll produced by the independent Levada Center.

Channel One was the main source of information for 72 percent of respondents in all age groups, the poll published by Dozhd found, while just 26 percent said they never switch to television for the news.

Channel One was closely followed by other government funded broadcasters, Rossia-1, Rossia-24 and NTV.

The only semi-independent television channel to win a significant share of the audience, RBC, was watched by seven percent, the poll found.

Ahead of presidential elections in Russian next March, television is still the most influential platform in Russian political campaigns. More than 86 percent of Russians get their news from television, according to a study conducted by the independent pollster Levada Center in 2016.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

As the only remaining independent, English-language news source reporting from Russia, The Moscow Times plays a critical role in connecting Russia to the world.

Editorial decisions are made entirely by journalists in our newsroom, who adhere to the highest ethical standards. We fearlessly cover issues that are often considered off-limits or taboo in Russia, from domestic violence and LGBT issues to the climate crisis and a secretive nuclear blast that exposed unknowing doctors to radiation.

As we approach the holiday season, please consider making a one-time donation — or better still a recurring donation — to The Moscow Times to help us continue producing vital, high-quality journalism about the world’s largest country.