30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Majority of Young Russians Watch
Kremlin-Funded News

July 28,2017

State-run television is the principal source of news for a majority of young Russians, the
independent Russian television channel Dozhd reported Friday.

Fifty-four percent of Russians aged between 18 and 24 watch government-funded Channel
One news casts, Dozhd reported citing a poll produced by the independent Levada Center.

Channel One was the main source of information for 72 percent of respondents in all age
groups, the poll published by Dozhd found, while just 26 percent said they never switch
to television for the news.

Channel One was closely followed by other government funded broadcasters, Rossia-1,
Rossia-24 and NTV.

Related article: Let the Campaigns Begin! Putin and Navalny Tussle for Media Attention

The only semi-independent television channel to win a significant share of the audience, RBC,


https://tvrain.ru/news/pervyj_kanal_stal_glavnym_istochnikom_novostej_dlja_molodyh_rossijan-440658
https://www.levada.ru/2017/07/28/prosmotr-novostej/
https://www.themoscowtimes.com/2026/07/03/let-campaigns-begin-putin-and-navalny-tussle-for-attention

was watched by seven percent, the poll found.

Ahead of presidential elections in Russian next March, television is still the most influential
platform in Russian political campaigns. More than 86 percent of Russians get their news

from television, according to a study conducted by the independent pollster Levada Center
in 2016.

Original url: https://www.themoscowtimes.com/2017/07/28/youngsters-love-propaganda-a58524



