×
Enjoying ad-free content?
Since July 1, 2024, we have disabled all ads to improve your reading experience.
This commitment costs us $10,000 a month. Your support can help us fill the gap.
Support us
Our journalism is banned in Russia. We need your help to keep providing you with the truth.

Former RT Host Says Hospitalized as Ukrainian Media Report Poisoning Attack

Anton Krasovsky. Anton Krasovsky / Telegram

Anton Krasovsky, a former host for Russia’s state-funded RT network, has said he was hospitalized last week, while Ukrainian media cited anonymous intelligence sources in Kyiv as saying that he was poisoned.

Krasovsky was suspended from RT last year after he made calls on the air to “drown or burn” Ukrainian children who viewed Soviet Russia as an occupier.

“At the start of the week, I suddenly felt my stomach twist, accompanied by nausea, and then I lost consciousness. They brought me to the clinic,” Krasovsky said on the Telegram messaging app on Sunday.

He added that he was “slowly recovering.”

The Kyiv Post media outlet reported Monday, citing unidentified Ukrainian intelligence sources, that Krasovsky had been poisoned.

The Kyiv Post’s sources said Krasovsky’s “condition continues to deteriorate” and that his Telegram post was “not written by the propagandist himself.”

The outlet didn’t provide more details.

It was not possible to independently verify The Kyiv Post’s report.

The Mash Telegram channel said Monday that Krasovsky had been hospitalized after fainting. 

“The former director of the Russian-language broadcasting [department] at RT has regained consciousness. He is currently in the hospital ward,” Mash wrote, without identifying its sources.

Krasovsky has not commented on the poisoning report.

Krasovsky, a pro-war presenter under EU sanctions, had said last year that Ukrainian children should be “thrown straight into a river with a strong current” or “burned in a hut” for calling Russians occupiers.

His remarks on his RT show sparked widespread outrage, with Ukraine’s Foreign Minister Dmytro Kuleba accusing the Kremlin-backed channel of “aggressive genocide incitement” and calling for a global ban on RT.

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more