Enjoying ad-free content?
Since July 1, 2024, we have disabled all ads to improve your reading experience.
This commitment costs us $10,000 a month. Your support can help us fill the gap.
Support us
Our journalism is banned in Russia. We need your help to keep providing you with the truth.

Armenia Suspends License of Russian Broadcaster Sputnik

Tigran Keosayan. Andrei Nikerichev / Moskva News Agency

Russia's Embassy in Yerevan denounced Thursday the temporary suspension of Russian broadcaster Sputnik's local branch over "offensive" comments a presenter made about Armenia on air.

The commission responsible for television and radio announced late Wednesday that the license of Tospa, the broadcaster of Sputnik Armenia, was being suspended for 30 days after remarks by the Russian TV personality Tigran Keosayan in November.

His opinions do not befit what a "political commentator, presenter and citizen of another country" has the "moral right" to say, it said.

Keosayan also encouraged "illegal acts," the commission said without elaborating.

The pro-Kremlin presenter is married to Margarita Simonyan, editor-in-chief of the RT broadcaster and a loyal supporter of President Vladimir Putin.

The Russian Embassy in Yerevan criticized the decision, saying the measure was being taken to push Armenia further from Russia.

"This step cannot but look like a concession to those who are increasingly vociferous in favor of severing the long-standing, mutually beneficial and respectful allied relations between Russia and Armenia," the embassy said in a statement.

Sputnik is a state-run Russian media organization operating in several countries through radio channels or websites, and has been accused of spreading Kremlin "disinformation."

The European Union, Britain and Canada banned it shortly after Russia sent troops to Ukraine in February 2022.

In a separate case, the commission inflicted a fine of $1,200 on the channel for comments that "did not correspond to reality" and were likely "to cause panic" in Armenia.

The Caucasus country is a traditional Russian ally but relations have soured since its historic enemy Azerbaijan seized the disputed territory of Nagorno-Karabakh in September.

Yerevan says Moscow did not do enough to stop the lightning Azerbaijani offensive, where Baku seized territory it had not controlled for decades from Armenian separatists.

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more