Support The Moscow Times!

Slovenian Embassy Slams Russian Newspaper Over Fake Quote

Vedomosti

The Russian government newspaper of record, Rossiiskaya Gazeta, has published an apology and correction for misquoting a Slovenian official on the topic of Crimea.

In an article by Lyubov Protsenko entitled "Stronger Together," the mayor of Slovenia's capital city Ljubljana, Zoran Jankovic, was misquoted as saying his country was among the first in Europe to recognize the Crimean referendum of 2014. In reaction to the article, the Slovenian Embassy in Russia sent a letter to the editors of Rossiiskaya Gazeta correcting the claim.

"The mayor of Ljubljana did not speak to Rossiiskaya Gazeta's reporters about the referendum in Crimea, nor did he mention it during the Days of Moscow in Ljubljana," read the correction on the newspaper's website. 

The Slovenian Embassy in Russia stated in their letter that "the Republic of Slovenia supports the independence, sovereignty, and territorial integrity of Ukraine, and in accordance with this, does not recognize the results of the referendum in the Crimea or the illegal annexation of the Crimea by the Russian Federation, which is a violation of international law."

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

The Moscow Times’ team of journalists has been first with the big stories on the coronavirus crisis in Russia since day one. Our exclusives and on-the-ground reporting are being read and shared by many high-profile journalists.

We wouldn’t be able to produce this crucial journalism without the support of our loyal readers. Please consider making a donation to The Moscow Times to help us continue covering this historic time in the world’s largest country.