The 2, Moscow Times

30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Slovenian Embassy Slams Russian
Newspaper Over Fake Quote

November 01, 2016

Vedomosti

The Russian government newspaper of record, Rossiiskaya Gazeta, has published an apology
and correction for misquoting a Slovenian official on the topic of Crimea.

In an article by Lyubov Protsenko entitled ''Stronger Together," the mayor of Slovenia's
capital city Ljubljana, Zoran Jankovic, was misquoted as saying his country was among the
first in Europe to recognize the Crimean referendum of 2014. In reaction to the article, the
Slovenian Embassy in Russia sent a letter to the editors of Rossiiskaya Gazeta correcting the
claim.

"The mayor of Ljubljana did not speak to Rossiiskaya Gazeta's reporters about the
referendum in Crimea, nor did he mention it during the Days of Moscow in Ljubljana," read
the correction on the newspaper's website.

The Slovenian Embassy in Russia stated in their letter that 'the Republic of Slovenia supports
the independence, sovereignty, and territorial integrity of Ukraine, and in accordance with



this, does not recognize the results of the referendum in the Crimea or the illegal annexation
of the Crimea by the Russian Federation, which is a violation of international law."

Original url:

https://www.themoscowtimes.com/2016/11/01/russian-state-newspaper-apologizes-to-slovenian-may
or-a55957



