Support The Moscow Times!

Kommersant TV to Close

Kommersant will stop broadcasting its television channel due to a lack of profitability.

The Kommersant TV channel, run by the same media holding that owns the Kommersant business newspaper and Kommersant FM radio, went on air last year. It was available through a number of cable providers, including NTV Plus and Akado, as well as for free on its website.

"The channel in its current form is economically ineffective and, in our opinion, doesn't have the potential to be self-sufficient," Kommersant general director Dmitry Sergeyev told Interfax on Tuesday.

"The decision has been taken to temporarily stop broadcasting Kommersant TV and occupy ourselves with developing a new model for its development," Sergeyev said, adding that the company's management was considering switching to an Internet TV-based model.

Alisher Usmanov, Russia's richest businessman with an estimated fortune of more than $18 billion, controls the holding.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

As the only remaining independent, English-language news source reporting from Russia, The Moscow Times plays a critical role in connecting Russia to the world.

Editorial decisions are made entirely by journalists in our newsroom, who adhere to the highest ethical standards. We fearlessly cover issues that are often considered off-limits or taboo in Russia, from domestic violence and LGBT issues to the climate crisis and a secretive nuclear blast that exposed unknowing doctors to radiation.

As we approach the holiday season, please consider making a one-time donation — or better still a recurring donation — to The Moscow Times to help us continue producing vital, high-quality journalism about the world’s largest country.