Support The Moscow Times!

Dozhd Pays Fine to Russian Pensioners for Poll on Leningrad Siege

Russian pensioners have won a suit for 100,000 rubles ($1,300) against the independent Dozhd television channel over their poll on the siege of Leningrad, the head of the Federal Bailiff Service Arthur Parfenchikov wrote on his Twitter account Wednesday.

In January 2014, Dozhd conducted a survey of Russians, asking them if the city of Leningrad should have been abandoned to the enemy during World War II in order to save hundreds of thousands of lives.

The poll sparked outrage among St. Petersburg citizens and several State Duma deputies who urged Russian Prosecutor General Yury Chaika to launch a retaliatory probe into the channel, the Kommersant newspaper reported.

According to Parfenchikov, he took the matter under his personal control after media reports said that Dozhd had not complied with the court's ruling in favor of the two Russian pensioners, the TASS news agency reported Wednesday.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

As the only remaining independent, English-language news source reporting from Russia, The Moscow Times plays a critical role in connecting Russia to the world.

Editorial decisions are made entirely by journalists in our newsroom, who adhere to the highest ethical standards. We fearlessly cover issues that are often considered off-limits or taboo in Russia, from domestic violence and LGBT issues to the climate crisis and a secretive nuclear blast that exposed unknowing doctors to radiation.

As we approach the holiday season, please consider making a one-time donation — or better still a recurring donation — to The Moscow Times to help us continue producing vital, high-quality journalism about the world’s largest country.