Support The Moscow Times!

Radio Svoboda Deletes Interview Accusing Putin of Graft

Freidson claimed that after Putin wrote the sum of $10,000 on a piece of paper during one of their meetings.

Radio Svoboda removed from its website an interview citing a former St. Petersburg businessman as claiming that in the 1990s he bribed President Vladimir Putin, who at that time was serving as deputy mayor of St. Petersburg.

"The publication was removed upon a request by Radio Svoboda's interviewee [Maxim Freidson], who is concerned about his safety," said a message published in place of the interview on Sunday. Freidson currently lives in Israel.  

In the interview, published on Saturday, Freidson claimed that he had worked with Putin in the 1990s in St. Petersburg on the establishment of a joint Russian-American venture to manufacture police and hunting weapons.

Freidson claimed that after Putin wrote the sum of $10,000 on a piece of paper during one of their meetings, he paid the funds to then-Putin aide Alexei Miller, who currently serves as the head of Gazprom, the state-owned gas giant. In 1991-96 he worked with Putin in the St. Petersburg administration.

Radio Svoboda is the Russian branch of Radio Free Europe/Radio Liberty, and is owned and financed by the U.S. government.

On Friday, Putin's spokesman Dmitry Peskov told the TASS news agency that the Kremlin has been targeted recently by a foreign media offensive, complaining of active efforts to discredit the president.

In particular, the Kremlin received a list of questions from two "respected media outlets" from Britain and the United States in which they inquired about Putin's alleged involvement in corruption in 1990s, he said.

In his comments to TASS, Peskov has called the requests "attacks that are purposeful, quite crude and lacking in refined creativeness."

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more