Support The Moscow Times!

Russian Internet Watchdog Has Blocked 600 Websites Since February

Russia's Roskomnadzor has blocked access to more than 600 websites.

Russia's media watchdog has blocked access to more than 600 websites deemed by prosecutors to be "extremist" since a law allowing websites to be shut down without a court order came into force earlier this year, the agency's head said.

The watchdog Roskomnadzor's director, Alexander Zharov, praised the promptness of his agency's work, saying that websites are blocked as soon as a prosecutor orders that, TASS reported Wednesday.

Since the start of February, when the law allowing "extremist" websites to be blocked without a court order came into force, Roskomnadzor has received about 100 such requests from prosecutors and has blocked more than 600 websites and their mirror sites, Zharov was quoted as saying.

"We already have a lot of experience in that regard," he said, TASS reported.

The websites that Russia has blocked as "extremist" include a number of reputable news sites that have criticized the Kremlin's policies.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

As the only remaining independent, English-language news source reporting from Russia, The Moscow Times plays a critical role in connecting Russia to the world.

Editorial decisions are made entirely by journalists in our newsroom, who adhere to the highest ethical standards. We fearlessly cover issues that are often considered off-limits or taboo in Russia, from domestic violence and LGBT issues to the climate crisis and a secretive nuclear blast that exposed unknowing doctors to radiation.

Please consider making a one-time donation — or better still a recurring donation — to The Moscow Times to help us continue producing vital, high-quality journalism about the world's largest country.