Support The Moscow Times!

Russia Today Offers Show to Britain's Nigel Farage

Nigel Farage Geert Vanden Wijngaert / AP

Outspoken British politician Nigel Farage has been offered his own show by the Kremlin-sponsored RT television channel, Britain's Telegraph newspaper reported Friday.

Farage, who served as the leader of the nationalist UK Independence Party (UKIP) until July 2016, was a key figure in Britain's referendum on membership of the European Union. He has been a controversial figure in British politics, often being accused of scapegoating migrants to further his political goals.

He told The Telegraph that he had not agreed to lead a program for the channel. “I’ve appeared on RT occasionally,” he said. “They are a broadcaster with an audience. They may well have a political agenda, but you can’t ignore them.”

RT's British channel claims to challenge dominant power structures in the country, telling viewers at the channel's launch,We won’t be subject to the metropolitan elite’s London bias.”

The Kremlin has recently expanded its media presence in Britain, opening new offices for the state-sponsored Sputnik news website in Edinburgh.

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more