
Russia Today Offers Show to Britain's
Nigel Farage
September 09, 2016

Nigel Farage Geert Vanden Wijngaert / AP

Outspoken British
politician Nigel Farage has been offered his own show by
the Kremlin-
sponsored RT television channel,
Britain's Telegraph newspaper reported Friday.

Farage, who served as
the leader of the nationalist UK Independence Party (UKIP) 
until
July
2016, was a key figure in Britain's referendum on membership of
the European Union. He
has been a
controversial figure in British politics, often being accused of
scapegoating
migrants to further his political goals.

He told The Telegraph that he had not agreed to lead

a program for the channel.
“I’ve appeared on RT occasionally,” he
said.
 “They are a broadcaster with an
audience.
They may well have a political agenda, but you can’t
ignore them.”



RT's British channel claims

to challenge dominant power structures in the country, telling
viewers
at the channel's launch,

“
We
won’t be subject to the metropolitan elite’s London
bias.”

The Kremlin has
recently expanded its media presence in Britain, opening
new offices for
the state-sponsored Sputnik news website in Edinburgh.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2016/09/09/russia-today-offers-show-to-uk-nationalist-nigel-farage-
a55284


