Support The Moscow Times!

Russia Denounces Latvian Ban on News Agency

Dmitry Kiselyov, the head of Russian state news agency Rossiya Segodnya

Russia says Latvia has refused permission to a Russian state news agency to open a bureau in the country — a case that Moscow says is open discrimination.

A Foreign Ministry statement Saturday called on the Organization for Security and Cooperation in Europe to look into the matter.

According to the ministry statement, Latvia refused registration to Rossiya Segodnya on the grounds that its contents were contrary to the Latvian constitution. Latvian officials could not be reached for comment by The Associated Press.

Rossiya Segodnya is the umbrella organization for the RIA Novosti and Sputnik news operations. It is headed by Dmitry Kiselyov, an outspoken critic of the West.

Latvia, which has a sizable Russian-speaking minority, last year banned broadcasts of Russian state television for several months.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

The Moscow Times’ team of journalists has been first with the big stories on the coronavirus crisis in Russia since day one. Our exclusives and on-the-ground reporting are being read and shared by many high-profile journalists.

We wouldn’t be able to produce this crucial journalism without the support of our loyal readers. Please consider making a donation to The Moscow Times to help us continue covering this historic time in the world’s largest country.