×
Enjoying ad-free content?
Since July 1, 2024, we have disabled all ads to improve your reading experience.
This commitment costs us $10,000 a month. Your support can help us fill the gap.
Support us
Our journalism is banned in Russia. We need your help to keep providing you with the truth.

Rosneft Head Sechin Wins Lawsuit Against Forbes

Rosneft head Igor Sechin has won a lawsuit against the Russian edition of Forbes magazine and Komsomolskaya Pravda newspaper over earlier reports of him being "the highest paid executive in the country."

Moscow's Savyolovsky District Court on Friday ordered the two publications to delete information "creating a negative image of the oil company's president," RIA Novosti reported.

Forbes and Komsomolskaya Pravda will also have to issue statements retracting their earlier reports that Sechin earned $50 million in 2012. The lawsuit, filed on May 15, stemmed from a 2013 report first printed in Forbes under the headline "25 Highest-Paid Executives in Russia" and later reprinted by Komsomolskaya Pravda.

Sechin, a longtime ally of President Vladimir Putin, said the report contained false information that damaged his business reputation. A Forbes article titled "The Last Conquistador: How Igor Sechin Is Fighting for Gas Supremacy" said Rosneft had taken out a loan from Gazprombank to fund a purchase of Rosneft stock last fall, a claim Sechin contested.

A representative of Sechin said that while the information reported by the publications did not "defame the honor and dignity of the plaintiff, it is unpleasant when lies are told about you," RIA Novosti reported.

Forbes editors said they would appeal the court's decision, the news agency said.

Regina von Flemming, general director of the Axel Springer Russia publishing house that owns Forbes, said the company would appeal the decision as a matter of principle.

"I'm disappointed with the court's ruling, since I've always firmly believed in the fairness of Russia's judicial system. We will appeal this decision through an appeals court, because we believe this is an issue of openness and transparency of the government sector," von Flemming said in comments carried by RIA Novosti.

See also:

Rosneft Beats Q2 Forecasts as Sanctions Loom


… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more