Support The Moscow Times!

Gazprom Satellite Reaches Orbit After Correction

A Gazprom-owned communications satellite reached orbit early Tuesday after space officials successfully corrected its course.

The Federal Space Agency told Interfax that the satellite was supervised by Thales Alenia Space, the European company that manufactured the satellite for state energy giant Gazprom, as it was maneuvered into position.

The Yamal-402 satellite, which was launched from the Baikonur Cosmodrome on Saturday, initially failed to reach its designated orbit after its Russian-made Briz-M booster block failed, news reports said.

A later attempt to correct its course also ended in failure.

Gazprom's space subsidiary, Gazprom Space Systems, ordered the satellite to offer broadcasting to customers in Russia, western and central Europe, the Middle East and North Africa.

(MT)

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more