×
Enjoying ad-free content?
Since July 1, 2024, we have disabled all ads to improve your reading experience.
This commitment costs us $10,000 a month. Your support can help us fill the gap.
Support us
Our journalism is banned in Russia. We need your help to keep providing you with the truth.

NTV Producer Leaves, Marking 2nd Departure

A well-known senior producer for state-owned broadcaster NTV has left the station, marking the second high-profile departure from the network in recent months.

Nikolai Kartozia, a leading producer behind many acclaimed shows such as Leonid Parfyonov's award-winning documentary series, Namedni, left the network under a "mutual agreement," NTV said in a statement.

Kartozia also held a senior management position at the channel — run by state-owned Gazprom — and oversaw prime-time programs.

Kartozia told RIA-Novosti that he was leaving the company to concentrate on his own projects and said he has always viewed NTV boss, Kremlin-connected Vladimir Kulistikov, to be like "his father."

But the producer's latest projects — like the popular weekly current affairs program "Central TV" and "Ntvshniki" talk show — frequently featured opposition voices and independent reaction to recent political events.

Kartozia is the second senior NTV employee to leave the company this year. Earlier this month, host Pavel Lobkov was fired.

Lobkov, a veteran of the station said earlier that his departure came after NTV management expressed displeasure at his decision to speak at post-election opposition rallies and give interviews to "rival channels."

It is unclear if Kartozia's departure was motivated by political reasons.

Lobkov told Dozhd Internet television channel Wednesday that "propaganda might increase" on NTV now that Kartozia has left.

Once a flagship for opinion-driven programming, NTV has focused more on entertainment in recent years. The channel has come under fire for engaging in what critics say are biased attacks on the political opposition.

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more