×
Enjoying ad-free content?
Since July 1, 2024, we have disabled all ads to improve your reading experience.
This commitment costs us $10,000 a month. Your support can help us fill the gap.
Support us
Our journalism is banned in Russia. We need your help to keep providing you with the truth.

Editor of Ekho Moskvy Dressed Down by Putin

Prime Minister Vladimir Putin has accused opposition radio station Ekho Moskvy of insulting him and serving the interests of foreign powers in a public dressing-down of the channel's editor-in-chief.


The attack suggests that Putin, all but certain to return as president after a vote in March despite streets protests against his 12-year rule, has grown impatient with media criticism and could move to curb opposition outlets. 


"I see that you are upset with me. I see it in your face. Why? I am not getting upset with you when you are pouring diarrhea all over me from dawn to dusk," Putin told station boss Alexei Venediktov at a meeting with editors at the prime minister's residence.


Putin said he had heard a radio show about U.S. missile defense plans while on holiday in the Black Sea resort town of Sochi that was "serving the interests of another country at the expense of the Russian Federation."


"I was lying in bed thinking: 'This is not information. It is serving the interests of one country at the expense of another," Putin said.


The comments came after Venediktov asked Putin whether he was ready to meet some of the leaders of the protest movement, such as novelist Boris Akunin and satirist Dmitry Bykov.


Akunin and Bykov are among the group of cultural figures who created The League of Voters, which aims to battle election fraud in March's presidential poll.


"Everybody needs a fair vote," Venediktov told Putin. "Why don't you meet them despite the fact that maybe not everyone there loves you?"


Putin said he was ready for dialogue, but that opposition leaders had snubbed his overtures. "We have invited them several times, but they never came," he said.


Putin, who published an article this week outlining his achievements in office, said he was particularly infuriated by a remark in a blog on Ekho Moskvy, which said "only cattle vote for Putin."


"What kind of discussion is this then? What kind of attitude toward the majority of our population?" Putin fumed.

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more