Support The Moscow Times!

Kremlin Boosts Budget for TV Channel RT

Mikhail Fomichev / TASS

Kremlin-backed news outlet RT is set to receive an extra $19 million in state funding over the next two years, the Russian government announced Thursday. 

The 1.2 billion ruble bonus is to help the channel with "a number of language tasks," according to Deputy Communications Minister Alexei Volin. The outlet currently provides services in English, Russian, Spanish, French and German.

The funds will be allocated at the start of 2017.

RT was recently praised by Russian President Vladimir Putin after it was named by the European Parliament as "propaganda" spreading "disinformation."

Read more: The Kremlin promises action after European 'clampdown' on Russian state media

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

As the only remaining independent, English-language news source reporting from Russia, The Moscow Times plays a critical role in connecting Russia to the world.

Editorial decisions are made entirely by journalists in our newsroom, who adhere to the highest ethical standards. We fearlessly cover issues that are often considered off-limits or taboo in Russia, from domestic violence and LGBT issues to the climate crisis and a secretive nuclear blast that exposed unknowing doctors to radiation.

Please consider making a one-time donation — or better still a recurring donation — to The Moscow Times to help us continue producing vital, high-quality journalism about the world's largest country.