×
Enjoying ad-free content?
Since July 1, 2024, we have disabled all ads to improve your reading experience.
This commitment costs us $10,000 a month. Your support can help us fill the gap.
Support us
Our journalism is banned in Russia. We need your help to keep providing you with the truth.

Media Regulator Unblocks Ekho Moskvy Website

Alexei Venediktov, Ekho Moskvy's editor-in-chief.

Access has been restored to the website of liberal-leaning radio station Ekho Moskvy, after it was earlier blacklisted by media regulators over its publication of a blog by opposition leader Alexei Navalny.

A spokesman from the regulator Roskomnadzor said that after Navalny's blog was deleted from the website on Thursday night, all restrictions on Ekho Moskvy's online pages were removed, Interfax reported Friday.

The Prosecutors General's Office on Thursday decreed that Ekho Moskvy's website should be blacklisted by the media regulator on the grounds that Navalny's blog contained signs of extremism. Several internet providers subsequently restricted access to the website.

Ekho Moskvy's editor-in-chief Alexei Venediktov on Friday released an online statement accusing providers of illegally shutting down the site and saying that the station would take them to court.

In the statement, posted on Ekho Moskvy's website, Venediktov also asked the media regulator and the Prosecutor General's Office to clarify exactly which material in Navalny's blog was "extremist."

Also on Thursday, a number of providers barred access to Navalny's LiveJournal blog, after Roskomnadzor said that its continued use was in violation of the politician's house arrest.



Ekho Moskvy's board of directors are due to meet Friday to approve the re-election of Venediktov as the radio station's editor-in-chief.

At the start of March, Ekho Moskvy employees voted for Venediktov to continue in his post at the radio station, though the move still requires the backing of the board, which is controlled by officials from Kremlin-friendly group Gazprom Media.

In February, Gazprom Media dismissed the station's CEO Yury Fedutinov, who had managed the radio since 1992, and replaced him with the wife of a Kremlin PR aide.

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more