×
Enjoying ad-free content?
Since July 1, 2024, we have disabled all ads to improve your reading experience.
This commitment costs us $10,000 a month. Your support can help us fill the gap.
Support us
Our journalism is banned in Russia. We need your help to keep providing you with the truth.

TGK-2 Case Decided

Minority shareholders of power-generating company TGK-2 won a ruling from the Yaroslavl Region Arbitration Court this week to invalidate decisions made at the company's 2011 annual general meeting on the election of the board of directors, a source at Prosperity Capital Management, one of the plaintiffs, told Interfax.

Investors said the company refused to accept their nominations of minority shareholder representatives to TGK-2's board of directors in spring 2011.

The board subsequently complied with a court ruling and included representatives of minority shareholders in the list of board candidates, but a day before the shareholders meeting, Kores Invest, a firm representing the of Sintez Group majority shareholders, filed a lawsuit challenging this decision.

(MT)

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more