×
Enjoying ad-free content?
Since July 1, 2024, we have disabled all ads to improve your reading experience.
This commitment costs us $10,000 a month. Your support can help us fill the gap.
Support us
Our journalism is banned in Russia. We need your help to keep providing you with the truth.

Newspaper Pulled From Circulation Over Coverage of Kremlin Propagandist's Villa, Media Reports

VestiNedeli /Youtube

A newspaper in the annexed Crimean peninsula has been reportedly pulled from circulation over controversial coverage of pro-Kremlin journalist Dmitry Kiselyov’s lavish villa.

Kiselyov, 64, mentioned he had taken out a 10-year loan to build a house in the Crimean resort of Koktebel in a 2006 interview with Ukrainian media. He is under European Union sanctions for having “actively participated in propaganda” supporting Russia's annexation of Crimea from Ukraine in 2014.

Gorod24 publication author Vladimir Mazurin told Russia’s investigative Novaya Gazeta newspaper on Monday that the entire print run of a recent issue was taken out of circulation because of his coverage of Kiselyov’s residence.

He alleged the online edition of his article was replaced with an advertisement. Searches on the Gorod24 website for Kiselyov have brought up zero results.

“As for the paper circulation, the newspaper’s editor was forced to buy it out at his own expense,” Mazurin was quoted as saying.

Kiselyov later told the Govorit Moskva radio station that he had filed a fraud and extortion lawsuit against Mazurin.

“Mazurin is simply a crook. He extorts money. All his figures are made up,” he was quoted as saying.

“All the documents on the house are in good order,” he said.

Update: On Tuesday, the owner of the Gorod24 newspaper, Maksim Onishenko, denied reports that the print run had been pulled.

"The newspaper was not pulled from circulation," he said in comments to the Govorit Moskva radio station.

"There was a reshuffle because of a mistake in an advertisement. The people who spread this information have turned everything upside down," he added.

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more