Support The Moscow Times!

Moscow Court Overturns Fine for Independent Russian News Outlet RBC

Igor Sechin Kremlin Press Service

A Moscow court has overturned the decision to fine independent Russian news outlet RBC for libelling oligarch and Putin ally Igor Sechin.

An RBC report published in April 2016 claimed that Sechin, the CEO of Russian oil giant Rosneft, had asked Russian President Vladimir Putin to block the company's minority stakeholder from buying more shares.

Rosneft filed a libel claim against RBC in September of the same year, demanding 3.1 billion rubles ($49.2 million) in damages. A judge then reduced Rosneft’s claim to a more manageable sum of 390,000 rubles ($6,375) in December. 

The latest ruling will cancel the fine in its entirety, but will still requires offending article to be deleted from RBC’s website. The news outlet will also need to publicly apologize.  
Igor Sechin is infamous for filing various lawsuits against Russian media outlets. In the past few months he has successfully sued other independent Russian publications including Novaya Gazeta and Vedomosti, claiming that they had violated his privacy.

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more