
Moscow Court Overturns Fine for
Independent Russian News Outlet RBC
March 01, 2017

Igor Sechin Kremlin Press Service

A Moscow court has overturned the decision to fine independent Russian news outlet RBC for
libelling oligarch and Putin ally Igor Sechin.

An RBC report published in April 2016 claimed that Sechin, the CEO of Russian oil giant
Rosneft, had asked Russian President Vladimir Putin to block the company's minority
stakeholder from buying more shares.

Rosneft filed a libel claim against RBC in September of the same year, demanding 3.1 billion
rubles ($49.2 million) in damages. A judge then reduced Rosneft’s claim to a more
manageable sum of 390,000 rubles ($6,375) in December. 

The latest ruling will cancel the fine in its entirety, but will still requires offending article to be deleted
from RBC’s website. The news outlet will also need to publicly apologize.  
Igor Sechin is infamous for filing various lawsuits against Russian media outlets. In the past



few months he has successfully sued other independent Russian publications including
Novaya Gazeta and Vedomosti, claiming that they had violated his privacy.

Related article: When Losing a Libel Case in Russia Is a Victory for Independent Press

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2017/03/01/moscow-court-overturns-fine-for-independent-outlet-a5
7304

https://www.themoscowtimes.com/2026/04/11/a-hollow-victory-why-losing-a-libel-case-in-russia-can-be-a-blessing

