Support The Moscow Times!

Axel Springer Fined by Russia's Anti-Monopoly Watchdog

Axel Springer announced last month it was leaving the Russian market.

The Moscow branch of the Federal Anti-Monopoly Service on Thursday slapped German publishing house Axel Springer with a fine of 1 million rubles ($15,265) for violating advertising laws in four of its publications.

In a statement on its website, the watchdog said Axel Springer's magazines OK! and Forbes Woman

had published commercial content without marking them as "advertisements."

OK! had also advertised a digital media outlet without including a mandatory age rating, the statement said.

The watchdog cited that same violation for Gala Biografia — which it said had failed to include the age rating in ads for two Russian television channels.

A fourth magazine, GEO, was also named in the statement, but that publication's violations were not specified.

Axel Springer announced last month it was leaving the Russian market to comply with a law that limits foreign ownership of Russian media outlets.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

As the only remaining independent, English-language news source reporting from Russia, The Moscow Times plays a critical role in connecting Russia to the world.

Editorial decisions are made entirely by journalists in our newsroom, who adhere to the highest ethical standards. We fearlessly cover issues that are often considered off-limits or taboo in Russia, from domestic violence and LGBT issues to the climate crisis and a secretive nuclear blast that exposed unknowing doctors to radiation.

Please consider making a one-time donation — or better still a recurring donation — to The Moscow Times to help us continue producing vital, high-quality journalism about the world's largest country.