Support The Moscow Times!

Russian Internet Watchdog Blocked 4,500 Websites Last Year for 'Extremism'

Russia's Internet watchdog said about 4,500 websites were blocked in the country last year because of alleged extremist content, the Interfax news agency reported.

Agency specialists identified 3,500 violations of Russia's extremism laws, and prosecutors informed them of another 700, Roskomnadzor head Alexander Zharov was cited as saying Tuesday by Interfax.

The watchdog has been acting under new legislation signed into law in December 2013 by President Vladimir Putin that allows websites to be blocked without authorization from a court.

Critics say the law has been used to stifle political dissent, with the blog of opposition leader Alexei Navalny and Kremlin-hostile news website Grani.ru among the online platforms that have been blocked since the law came into force in February.

Most of the restrictions on accessing websites were subsequently lifted after their owners removed the offending material, Zharov was cited as saying.

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more