×
Enjoying ad-free content?
Since July 1, 2024, we have disabled all ads to improve your reading experience.
This commitment costs us $10,000 a month. Your support can help us fill the gap.
Support us
Our journalism is banned in Russia. We need your help to keep providing you with the truth.

Suspected Spy on TV

Yekaterina Zatuliveter, a 25-year-old ex-assistant for a British lawmaker who was accused of spying for Russia, may land a job at the state-owned Russia Today cable television channel, Interfax reported Friday.

The channel's head, Margarita Simonyan, confirmed that Zatuliveter was offered a job at Russia Today, but refused to elaborate.

Zatuliveter, who worked for Mike Hancock, a member of the British House of Commons' Defense Committee, was detained in December. Earlier reports said she was accused of spying, but later British authorities cited violation of immigration rules as a reason for detention.

Zatuliveter, who denied wrongdoing, was released on bail pending a hearing, scheduled for October.

(MT)


… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more