Support The Moscow Times!

Oligarch Buys Independent Russian News Outlet RBC

Maxim Stulov / TASS

Independent Russian news outlet RBC has been bought by oligarch Grigory Berezkin, Russia's Dozhd television channel reported Friday.

Berezkin, who already owns Russia's Komsomolskaya Pravda and Metro newspapers, signed the deal with current owner Mikahil Prokhorov, unnamed sources told the channel.

Berezkin told Dozhd said that he could not confirm the deal, while representatives for Prokhorov refused to comment.

RBC announced Prokhorov was selling the company in April 2017, sparking speculation that Kremlin pressure may have prompted the decision.

Three of the outlet's top editors left the publication in May 2016 amid allegations that the outlet's investigative reporting on the Panama Papers scandal had angered government officials.

In an interview with the Financial Times newspaper, former chief editor Yelizaveta Osetinskaya compared RBC's work to "waving a red rag" at the Kremlin.

Other reports that drew Kremlin ire included articles on the wealth of President Vladimir Putin's alleged family members and a Black Sea mansion dubbed “Putin's Palace."

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

The Moscow Times’ team of journalists has been first with the big stories on the coronavirus crisis in Russia since day one. Our exclusives and on-the-ground reporting are being read and shared by many high-profile journalists.

We wouldn’t be able to produce this crucial journalism without the support of our loyal readers. Please consider making a donation to The Moscow Times to help us continue covering this historic time in the world’s largest country.