Support The Moscow Times!

VTB Capital Buys Tricolor TV

VTB Capital said on Tuesday it had bought a minority stake in a Russian television company that it would prepare for an initial public offering in a few years.

VTB Capital did not disclose the size or price of the stake in National Satellite Company, the largest Russian satellite television operator through its Tricolor TV brand, which has more than 12 million subscribers throughout the country.

"We believe its [Tricolor TV's] … countrywide footprint will enable the company to capitalize on opportunities in the rapidly growing Russian pay-TV market and successfully complete an IPO in the next few years," VTB's Tim Demchenko said in a statement.

(Reuters)

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

As the only remaining independent, English-language news source reporting from Russia, The Moscow Times plays a critical role in connecting Russia to the world.

Editorial decisions are made entirely by journalists in our newsroom, who adhere to the highest ethical standards. We fearlessly cover issues that are often considered off-limits or taboo in Russia, from domestic violence and LGBT issues to the climate crisis and a secretive nuclear blast that exposed unknowing doctors to radiation.

Please consider making a one-time donation — or better still a recurring donation — to The Moscow Times to help us continue producing vital, high-quality journalism about the world's largest country.