Support The Moscow Times!

Kommersant Apologizes to Navalny

In an unusual retraction, the Kommersant newspaper apologized to activist blogger Alexei Navalny for publishing an article in Thursday's issue that questioned his whistleblowing activities into Transneft and accused him of defaming the state company.

Kommersant also said it had severed ties with the freelance journalist, Yelena Sorokina, who authored the article because of her "propaganda and bias."

The article, titled "Pipeline Waste," said documents published by Navalny on his LiveJournal blog in November that suggested Transneft insiders stole $4 billion during the construction of a pipeline to China were no scoop but "intentionally released information" mistakenly accepted as genuine by "students and marginal politicians."

Nalavny immediately denounced the article as an orchestrated campaign against him.

Later Thursday, the article was deleted from the newspaper's web site, Kommersant publishing house chief Demyan Kudryavtsev said on his blog, offering apologies to Navalny and readers.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

The Moscow Times’ team of journalists has been first with the big stories on the coronavirus crisis in Russia since day one. Our exclusives and on-the-ground reporting are being read and shared by many high-profile journalists.

We wouldn’t be able to produce this crucial journalism without the support of our loyal readers. Please consider making a donation to The Moscow Times to help us continue covering this historic time in the world’s largest country.