Support The Moscow Times!

Russian Propaganda ‘Vindicated’: Taxpayers Lost $20 Million, Not $50 Million, in Creation of RT France

Russia Today, the Kremlin’s flagship media outlet abroad, has been vindicated by a correction issued on the website of independent radio station Ekho Moskvy. It turns out that Evgeniya Albats, one of the station’s longtime hosts, exaggerated the federal funds allocated to create a French-language version of RT: the correct figure is 1.2 billion rubles ($20.7 million), not 3 billion rubles ($51.6 million), as stated on air.

Albats mentioned the government's funding for RT in a radio segment about the television network’s influence on French voters, pointing out that the Kremlin is spending billions of rubles supposedly to meddle in French politics, while cutting domestic spending on healthcare, education, science, and more.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

As the only remaining independent, English-language news source reporting from Russia, The Moscow Times plays a critical role in connecting Russia to the world.

Editorial decisions are made entirely by journalists in our newsroom, who adhere to the highest ethical standards. We fearlessly cover issues that are often considered off-limits or taboo in Russia, from domestic violence and LGBT issues to the climate crisis and a secretive nuclear blast that exposed unknowing doctors to radiation.

As we approach the holiday season, please consider making a one-time donation — or better still a recurring donation — to The Moscow Times to help us continue producing vital, high-quality journalism about the world’s largest country.