Support The Moscow Times!

Russia Cuts State Spending on RT News Network

The government will cut funding of RT, Russia's international television news network, by 1.84 billion rubles ($30 million) next year, or almost 9 percent, the Vedomosti newspaper reported Friday.

RT, which broadcasts Russia's point of view in English, Spanish and Arabic, will receive 19 billion rubles ($307 million) from the budget in 2016, Vedomosti said. Considering the sharp devaluation of the ruble during the past year, the cut in real terms in funding for the station, which has studios in a number of countries including the U.S. and Britain, will be much deeper.

However, Rossiya Segodnya, another state news agency charged with representing the Russian view in multiple languages, will get a funding increase of 660 million rubles ($10.6 million) to 6.7 billion rubles ($108 million), the report said.

Overall, state media will receive 80.2 billion rubles ($1.3 billion) from the budget next year.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

As the only remaining independent, English-language news source reporting from Russia, The Moscow Times plays a critical role in connecting Russia to the world.

Editorial decisions are made entirely by journalists in our newsroom, who adhere to the highest ethical standards. We fearlessly cover issues that are often considered off-limits or taboo in Russia, from domestic violence and LGBT issues to the climate crisis and a secretive nuclear blast that exposed unknowing doctors to radiation.

As we approach the holiday season, please consider making a one-time donation — or better still a recurring donation — to The Moscow Times to help us continue producing vital, high-quality journalism about the world’s largest country.