Support The Moscow Times!

Onexim May Buy a Stake in Dozhd

Mikhail Prokhorov’s Onexim Group may buy a stake in Dozhd television, an independent Russian channel that broadcasts via the Internet and satellite networks, Onexim spokesman Andrei Belyak said.

Dozhd is in talks with Onexim to raise investment for technical and content development, editor-in-chief Mikhail Zygar said by phone Monday, confirming a post by chief executive Natalya Sindeyeva on her Internet page last week. The channel is interested in asset swaps, he said.

“Our audience is people who stopped watching federal television channels” owned by the state or businessmen loyal to the Kremlin, Zygar said. Dozhd can technically reach as many as 30 million people, he said.

Prokhorov has a fortune valued at $18 billion by Forbes magazine. He also owns Snob magazine, which has failed to make a profit.

Read more

Independent journalism isn’t dead. You can help keep it alive.

As the only remaining independent, English-language news source reporting from Russia, The Moscow Times plays a critical role in connecting Russia to the world.

Editorial decisions are made entirely by journalists in our newsroom, who adhere to the highest ethical standards. We fearlessly cover issues that are often considered off-limits or taboo in Russia, from domestic violence and LGBT issues to the climate crisis and a secretive nuclear blast that exposed unknowing doctors to radiation.

As we approach the holiday season, please consider making a one-time donation — or better still a recurring donation — to The Moscow Times to help us continue producing vital, high-quality journalism about the world’s largest country.