Support The Moscow Times!

Radio Liberty Hires Gessen

Masha Gessen, who was fired as editor of the Vokrug Sveta magazine for refusing to cover President Vladimir Putin's hang-gliding stunt with cranes earlier this month, has been appointed head of the Russian service of U.S.-government-funded RFE/Radio Liberty.

"I was offered the candidacy for the director's post of the Russian service of Radio Liberty back in January," Gessen said on her Facebook page Friday. "I refused because I had just started my job with Vokrug Sveta and planned to stay there a long time."

This month, she told executives at Radio Liberty, where she had been working as a consultant, that she had left Vokrug Sveta, and they offered her the director's position late Thursday.

Putin invited Gessen to the Kremlin last week and tried to help her get her job back, but she refused.

(MT)

Related articles:

… we have a small favor to ask. As you may have heard, The Moscow Times, an independent news source for over 30 years, has been unjustly branded as a "foreign agent" by the Russian government. This blatant attempt to silence our voice is a direct assault on the integrity of journalism and the values we hold dear.

We, the journalists of The Moscow Times, refuse to be silenced. Our commitment to providing accurate and unbiased reporting on Russia remains unshaken. But we need your help to continue our critical mission.

Your support, no matter how small, makes a world of difference. If you can, please support us monthly starting from just $2. It's quick to set up, and you can be confident that you're making a significant impact every month by supporting open, independent journalism. Thank you.

Once
Monthly
Annual
Continue
paiment methods
Not ready to support today?
Remind me later.

Read more