3 Arrested in Urals News Outlet Leak
Probe

June 05, 2025

B

The Ura.ru Editorial office in Yekaterinburg. MT

Law enforcement authorities on Thursday arrested three employees of Ura.ru, a pro-Kremlin
news outlet, in a probe over reports citing anonymous law enforcement sources, the state-run
TASS news agency reported.

Denis Allayarov, the Sverdlovsk region editor, was reportedly detained at his Yekaterinburg
home and denied access to a lawyer. According to ura.ru, authorities have gained access to
Allayarov’s phone.

Later on Thursday, Allayarov was charged with the bribery of a public official, according to the
Kommersant business news agency, citing a source in law enforcement.

Authorities also apprehended correspondent Sergei Bodrov and journalist Anna Salymskaya,
TASS said.

“The investigators are interested in the sources of information related to crime reports in the


http://ura.ru
https://ura.news/news/1052944495
https://tass.ru/proisshestviya/24143725
https://ura.news/news/1052944545
https://t.me/kommersant/84556

Sverdlovsk region,” ura.ru wrote without specifying which crimes they are accused of.

‘“However, the investigation into the Sverdlovsk editorial office, which employs 10 people, has
stopped the work of the entire agency, which employs more than 200 people in eight Russian
regions,” it added.

The outlet published a video showing plainclothes and masked officers escorting Allayarov
into a van and ignoring his lawyer’s questions.

Related article: Press Freedom in Russia Is at an All-Time Low. So Is Its Journalism Education.

Other videos showed a police raid on ura.ru’s editorial office, which included a masked agent
wielding a bat.

Ura.ru said investigators used force against editor-in-chief Diana Kozlova during the raid.
She is said to be undergoing a medical examination.

Founded in 2006, ura.ru was initially known for investigative journalism and critical
reporting on local authorities in Russia’s Ural Mountains region.

Its founder, Aksana Panova, was ousted in 2012 after being accused of fraud and extortion,
leading to management changes and a change in its editorial direction.

Independent investigative outlet Proekt reported in 2022, when Russia invaded Ukraine, that
ura.ru had stopped critical coverage of the Russian Defense Ministry and published numerous
articles praising one of its commanders in exchange for financial rewards.

Artyom Bikov and Alexei Bobrov, Russian-born businessmen with Austrian citizenship, are
thought to be the beneficiaries of ura.ru, according to exiled former Yekaterinburg-based
journalist Dmitry Kolezev.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2025/06/05/3-arrested-in-urals-news-outlet-leak-probe-a89345


https://ura.news/news/1052944495
https://vkvideo.ru/video-212929382_456268795?ref_domain=ura.news
https://vkvideo.ru/video-212929382_456268795?ref_domain=ura.news
https://www.themoscowtimes.com/2026/06/23/press-freedom-in-russia-is-at-an-all-time-low-so-is-its-journalism-education
https://vkvideo.ru/video-212929382_456268790?ref_domain=ura.news
https://vkvideo.ru/video-212929382_456268790?ref_domain=ura.news
https://ura.news/news/1052944505
https://ura.news/news/1052944505
https://www.themoscowtimes.com/2015/02/11/beleaguered-russian-news-site-uraru-goes-silent-a43799
https://www.themoscowtimes.com/2015/02/11/beleaguered-russian-news-site-uraru-goes-silent-a43799
https://www.themoscowtimes.com/2015/02/11/beleaguered-russian-news-site-uraru-goes-silent-a43799
https://www.proekt.media/guide/kremlin-telegram-meduza/
https://www.proekt.media/guide/kremlin-telegram-meduza/
https://www.themoscowtimes.com/2011/08/09/austria-says-2-russians-purchased-citizenship-a8798
https://www.themoscowtimes.com/2011/08/09/austria-says-2-russians-purchased-citizenship-a8798
https://t.me/kolezev/16302
https://t.me/kolezev/16302

