% Moscow Times

30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Vedomosti Owner Kudryavtsev Agrees
on Sale Deal

March 18, 2020

A TR e i e

Demyan Kudryavtsev. Yekaterina Kuzmina / RBC / TASS

The owners of Vedomosti, one of Russia’s largest newspapers, have agreed on a deal to sell
the business daily, the publication has confirmed.

Demyan Kudryavtsev and his partners Vladimir Voronov and Martin Pompadour will sell
100% of the assets in BNM, their joint-stock company that owns both Vedomosti and Russia's
Harvard Business Review magazine, Kudryavtsev and Voronov told Vedomosti.

Publisher Konstantin Zyatkov and businessman Alexei Golubovich will purchase these assets.

Related article: The Story of Vedomosti — A Russian Newspaper's Struggle for Independence

Kudryavtsev and Voronov didn’t disclose the financial details of the purchase to Vedomosti.

“We express deep satisfaction with these results and are grateful to the company
management and the editorial staff for their brilliant work during these difficult times for the


http://www.vedomosti.ru/media/articles/2020/03/17/825472-u-vedomostei-poyavyatsya-novie-vladeltsi
https://www.themoscowtimes.com/2026/06/22/vedomosti

media industry of technological changes and a market downturn,” Kudryavtsev and Voronov
said in a statement.

While the deal must be closed within two months, the transfer of assets could start as early as
Wednesday, Kudryavtsev said.

Negotiations for the sale of Vedomosti have been ongoing since at least last year, with the
Kommersant business daily reporting that the newspaper is valued at 15 million euros.

Founded in 1999, Vedomosti largely operated independently with backing from foreign media
organizations until 2015, when Russia passed a law limiting foreign ownership in media
companies to 20%. Kudryavtsev, a former chief executive of Kommersant and associate of the
late oligarch Boris Berezovsky, bought the newspaper that year.

Zyatkov, publisher of the Nasha Versiya newspaper and the former editor-in-chief of the
Argumenty I Fakty newspaper, once said that Nasha Versiya “clearly stands out from many
publications” because “all our writers are patriots of Russia.”

Golubovich, the owner of the Arbat Capital investment company, used to work as a manager at
the now-defunct Yukos oil company which was owned by exiled oligarch Mikhail
Khodorkovsky. He later testified against Khodorkovsky and other Yukos shareholders in their
second trial in 2010.

Former Vedomosti editor-in-chief Tatiana Lysova has previously said that the two buyers are
‘“alien to Vedomosti’s rules and ideals” and the newspaper’s founders “would never have
accepted them as partners in this publication.”

Kudryavtsev is a member of The Moscow Times’ board.
Original url:

https://www.themoscowtimes.com/2020/03/18/vedomosti-owner-kudryavtsev-agrees-on-sale-deal-a69
665


https://www.bbc.com/russian/features-51933406

