
Kremlin Questions Impartiality of BBC's
Coverage of Russia
December 21, 2018

Toby Melville / Reuters

The Kremlin said on Friday that an investigation into the BBC's work in Russia was a response
to Britain's treatment of Russia's RT TV channel and called some BBC reports tendentious and
politically-motivated.

The Kremlin was commenting after Russia's media regulator said earlier on Friday it would
carry out checks to determine if the BBC World News channel and BBC internet sites complied
with Russian law.

Kremlin spokesman Dmitry Peskov said many questions had accumulated about the BBC's
coverage of Russia and of Moscow's actions in Syria over a long period of time.

Related article: Media Regulator in Russia Starts Checking Legality of BBC's Operations

Earlier on Friday, the BBC said it worked in full compliance with Russia's laws and regulations

https://www.themoscowtimes.com/2026/04/06/media-regulator-in-russia-starts-checking-legality-of-bbcs-operations


to deliver independent news.

"As everywhere else in the world, the BBC works in Russia in full compliance with the
country's laws and regulations to deliver independent news and information to its
audiences," said a spokeswoman for the British publicly owned broadcaster.

Roskomnadzor, the Russian regulator, was responding to Britain's media regulator Ofcom
which said on Thursday that Russian broadcaster RT had broken impartiality rules in news
and current affairs programmes, including coverage of the poisoning of former spy Sergei
Skripal and his daughter Yulia.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2018/12/21/kremlin-questions-impartiality-of-bbcs-coverage-russia-
a63933


