
Russian Senators Accuse BBC and
Deutsche Welle of 'Election Interference'
April 13, 2018

Council of the Federation / Flickr (CC BY-NC-SA 2.0)

Russian senators have named BBC’s Russia service as part of 12 foreign news media that they
accuse of interfering in the country's latest presidential elections.

Vladimir Putin won a fourth presidential term in a March 18 vote that international observers
say was devoid of competition. Last year, Russia began to label international media
organizations “foreign agents” after a new law took effect in response to the U.S. demand for
the Kremlin-funded RT news network to register as a “foreign agent.”

Related article: Russia Names 9 U.S. News Outlets ‘Foreign Agents’

“Diagrams, graphs and illustrative examples of interventions” will accompany the list of
foreign media suspected of meddling when it is published in May, Senator Andrei Klimov told
the RBC business portal on Friday.

https://www.themoscowtimes.com/2025/07/12/Russia-names-9-US-news-outlets-foreign-agents
https://www.rbc.ru/politics/13/04/2018/5acf69a79a794769601bfbcd?from=newsfeed


In addition to BBC Russia, the list includes Germany’s Deutsche Welle, French radio station
RFI and U.S. state-funded Voice of America and Radio Liberty, along with their regional
websites, said Klimov.

“When homegrown liberals enter into discussions with me, they ask: ‘What, should we close
CNN now?” I tell them: ‘CNN doesn’t broadcast in Russian,” he was cited as saying.

Klimov, who heads the Federation Council’s Commission on the Protection of State
Sovereignty, added that neither Bloomberg nor Reuters were listed because they did not
report in Russian, though Russian is one of 12 international languages that Reuters transmits
its news in.

The lawmaker described election interference as uneven coverage of the presidential
candidates’ campaign and calls designed “to bring down turnout.”

“50 percent of their materials were about Putin and almost all of them were negative. The rest
they covered neutrally or positively,” Klimov said.

Klimov also accused the U.S. of attempting to influence Russia’s gubernatorial and municipal
elections in September 2017 by routing money to preferred candidates through an unnamed
Central Asian country.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2018/04/13/russian-senators-accuse-bbc-deutsche-welle-election-i
nterference-a61161

https://themoscowtimes.com/news/us-reportedly-tried-to-swing-russian-elections-via-kazakhstan-58954

