30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Dozhd TV Sued for Slander Over Film on
Putin’s Inner Circle

January 17,2018

Stanislav Krasilnikov / TASS

The independent-leaning Dozhd TV news channel is being investigated for slander over a film
linking a Russian businessman suspected of mafia connections to President Vladimir Putin.

Dozhd TV named businessman Ilya Traber as “the only living kingpin who Putin has admitted
to knowing” in a documentary aired last year on the construction of an alleged “secret
dacha.” Traber was_placed on an Interpol wanted list at the request of Spanish authorities in
2016 on suspicions of links to organized crime and money laundering.

Related article: Navalny Lifts Veil on Putin's Alleged 'Secret Dacha,' One Week After Dozhd

St. Petersburg police opened a defamation case against Dozhd TV in November, three sources
familiar with the case told the Bell business news website on Tuesday.


https://themoscowtimes.com/articles/navalny-58805
https://themoscowtimes.com/articles/navalny-58805
https://ria.ru/world/20160503/1425523742.html
https://www.themoscowtimes.com/2026/04/04/navalny
https://thebell.io/ilya-traber-dobilsya-vozbuzhdeniya-ugolovnogo-dela-iz-za-filma-dozhdya/

Dozhd director Natalia Sindeyeva told the Bell that law enforcement had requested for the
filmmakers to appear at the police station. She added the network does not know the identity
of the plaintiff.

Original url:

https://www.themoscowtimes.com/2018/01/17/dozhd-tv-sued-for-slander-over-film-on-putins-inner-circ
le-a60198



