
Twitter Drops Advertising From Kremlin-
Funded Sites Sputnik and RT
October 26, 2017

Pixabay / MT

Twitter will be “off-boarding” advertising from the Kremlin-funded news outlets Russia
Today (RT) and Sputnik, the social media site announced Thursday.

The decision is a response to allegations of Russian meddling in the 2016 U.S. presidential
elections.

“We did not come to this decision lightly, and are taking this step now as part of our ongoing
commitment to help protect the integrity of the user experience on Twitter,” the company
wrote in the announcement.

Twitter founder Jack Dorsey tweeted that Twitter will be “donating all projected earnings
($1.9m) to support external research into the use of Twitter in elections, including use of
malicious automation and misinformation.”

Twitter cited its own “retrospective work” and “the U.S. intelligence community’s conclusion

https://blog.twitter.com/official/en_us/topics/company/2017/Announcement-RT-and-Sputnik-Advertising.html
https://twitter.com/jack/status/923555837066412037


that both RT and Sputnik attempted to interfere with the election on behalf of the Russian
government.”

Embed:

Off-boarding advertising from all accounts owned by Russia Today (RT) and
Sputnik.

We’re donating all projected earnings ($1.9mm) to support external research into
the use of Twitter in elections, including use of malicious automation and
misinformation. https://t.co/zIxfqqXCZr

— jack (@jack) October 26, 2017

Seemingly pre-empting the announcement, Margarita Simonyan, RT’s the editor-in-chief,
earlier on Thursday tweeted:  “Hope @jack won’t forget to tell @congressdotgov how
@Twitter pitched @RT_com to spend big $$s on US elex ad campaign.”

She added, in a subsequent tweet, “A reminder @RT_com is an exemplary @Twitter
partner.”

The news site also published an Op-Ed, in which it claimed, “RT has never been involved in
any illegal activity online, and that it never pursued an agenda of influencing the U.S. election
through any platforms, including Twitter.”

The state-funded news agency RIA Novosti published a screenshot apparently showing that
the Twitter account of Sputnik’s French branch no longer had access to Twitter’s ad service.

The move comes as the American branch of RT has resisted attempts to register under the
Foreign Agent Registration Act (FARA).

President Vladimir Putin has vowed a tit-for-tat response if RT America or Sputnik, another
Kremlin-controlled English-language website, faced pressure in the U.S.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2017/10/26/twitter-off-boards-advertising-from-kremlin-funded-site
s-sputnik-and-rt-a59386

https://t.co/zIxfqqXCZr
https://twitter.com/jack/status/923555837066412037?ref_src=twsrc%5Etfw
https://twitter.com/M_Simonyan/status/923519609269116928
https://twitter.com/M_Simonyan/status/923549509342425089
https://www.rt.com/op-edge/407858-rt-twitter-us-election/
https://ria.ru/mediawars/20171026/1507623753.html

