
Navalny's Anti-Corruption Fund Edits
Video After Usmanov Libel Suit
October 11, 2017

Roman Rubanov / Alexei Navalny Twitter

Opposition leader Alexei Navalny's Anti-Corruption
 Foundation has
 complied with
 a court
order to publish retractions
 related to a video accusing Prime Minister Dmitry Medvedev of
corruption.

The retractions come after Navalny was sued for libel in April by Uzbekistan-born Russian
billionaire Alisher Usmanov over allegations
 of bribery in the video.

While the contested video has been removed from the FBK website and retractions have been
published, Rubanov noted that Navalny maintains his own personal YouTube channel and
website, for which the foundation was not responsible.

https://tvrain.ru/news/rubanov_zajavil_o_polnom_vypolnenii_trebovanij_suda_k_fbk_po_isku_usmanova-447230/
https://fbk.info/blog/post/305/
http://www.bbc.com/news/world-europe-39588507
https://fbk.info/blog/post/305/


Rubanov himself was detained Tuesday at his home by bailiffs who claimed he had not carried
out the court order. He showed them the retractions on the websites, but received an Oct. 13
court summons, as a criminal case on charges of non-compliance remains open.

Navalny was sued for libel in April by Uzbekistan-born Russian oligarch Usmanov over
allegations of bribery. He is currently serving a 20-day jail sentence for organizing
unauthorized rallies. He announced his intention to run for president next March despite a
criminal conviction that bars him from participating and which he says is politically
motivated.

In March, Navalny published a video titled “He's Not Dimon To You,” referencing the
nickname of Prime Minister Dmitry Medvedev. The exposé, which has garnered nearly 25
million views, includes the claim that Usmanov gave Medvedev a bribe in the guise of a
donation to a non-profit group with links to the prime minister. The donation consisted of a
land plot with buildings in the village of Znamenskoye.

The video also alleged that Usmanov exercised censorship at the Kommersant news agency,
which he owns, and that he gave bribes to Deputy Prime Minister Igor Shuvalov and others.

Usmanov responded to the allegations in a YouTube video rebuttal.

In April, Medvedev also denounced Navalny's research, the RBC business newspaper reported,
saying it was “slime” and “nonsense.”

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2017/10/11/navalny-fund-publishes-retractions-in-usmanov-libel-sui
t-a59232

https://tvrain.ru/news/fbk-447188/
http://www.bbc.com/news/world-europe-39588507
https://themoscowtimes.com/news/opposition-leader-navalny-jailed-for-20-days-over-protests-59137
https://www.youtube.com/watch?v=qrwlk7_GF9g&t=366s
https://www.youtube.com/watch?v=YAVFReUDlfE
http://www.rbc.ru/rbcfreenews/59dd10d79a794713e1423fd2?from=newsfeed

