M Moscow Times

30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Russian Justice Ministry Warns U.S.-
Funded News Outlets in Moscow

October 10, 2017

TV channel "Current Time" (Andrew Harnik / AP / TASS)

The Justice Ministry has warned three U.S.-funded news outlets based in Moscow that their
activity may be defined as that of a “foreign agent” and restricted accordingly.

Russian authorities have been threatening retaliation for what they view as restrictions on the
Russian state media outlets RT and Sputnik International in the United States under the U.S.
Foreign Agents Registration Act.

Related article: Senators Look to Cut U.S. Media Numbers in Russia

Current Time TV, a 24-hour news network produced by the U.S.-funded Radio Free
Europe/Radio Liberty (RFE/RL) and Voice of America reported that it had received a letter
from the Russian Justice Ministry.

Russian media law allows for restrictions on mass media correspondents from those countries


https://www.themoscowtimes.com/2026/05/14/senators-look-to-cut-us-media-numbers-in-russia
https://www.currenttime.tv/a/28782583.html

which in turn have placed “special limits” on journalists of Russian media outlets, according
to the letter.

Related article: Tit-for-tat May See U.S. Media Outlets Banned in Russia

Similar missives were received by idelreal.org and svoboda.org, Russian-language sites
operated by RFE/RL.

Nenad Pajic, vice president and editor-in-chief of RFE/RL, told Current Time that the U.S.
sites were “journalistic organizations.”

“T hope we can continue our work,” he said.

On Oct. 8, Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova said that if pressure on RT
continued in the United States, American outlets in Russia could expect retaliation.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2017/10/10/russian-justice-ministry-warns-us-funded-news-outlets-
in-moscow-a59214


https://www.themoscowtimes.com/2026/05/14/tit-for-tat-may-see-us-media-outlets-banned-in-russia

