RT Editor-in-Chief Responds to Macron
'Propaganda’ Accusations

May 30, 2017

.."

. —— ~dR
-;‘J =l

\!
=\ /

Editor-in-chief of Russia Today Margarita Simonyan Anton Novoderezhnkin / TASS

Margarita Simonyan, editor-in-chief of Russian state news organization RT, has responded
to accusations that RT is a source of anti-Western propaganda.

French President Emmanuel Macron described Russian news outlets Sputnik and RT as
“agents of influence” May 28 after a meeting with Russian President Vladimir Putin.

Simonyan responded saying that by the French President's logic, all Western media should be
"thrown out of Russia."

"We were not against Macron," the editor added in reference to her channel's coverage of
recent French elections, ''were simply were not for Macron."

Embed:



BoT 3T0 yKe MOBeTOH. [TogHMMar0 60Kal KphIMCKOTO 32 TO, YTOObI
HOBOWCIIEYeHHBIN (PpaHIy3CKUI IPEe3UIEeHT IepecTai BpaTh rpo RT u Sputnik.

— Mapraputa CuMoHbSIH (@M__Simonyan) May 29, 2017

Margarita Simonyan on Twitter: That's just mauvais ton. I raise a glass of Crimean [wine] to
the new French President to stop lying about RT and Sputnik.

During the French presidential elections, both RT and Sputnik were banned from Macron’s
electoral headquarters after an alleged smear campaign against the candidate. In February
Sputnik labeled Macron a puppet of U.S. elites. The news organization also implied that
Macron was gay.

Embed:

French President Emmanuel Macron said Monday that RT and Sputnik are "agents of
influence." Credit: France 24 / YouTube

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2017/05/30/rts-editor-in-chief-responds-to-macrons-accusations-of
-propaganda-a58118


https://twitter.com/M_Simonyan/status/869243273923178497

