' Moscow Times

30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

British Bank Warns Kremlin-Backed
Russia Today

By The Moscow Times

October 17,2016

Mikhail Fomichev / TASS

NatWest Bank has told Kremlin-funded broadcaster Russia Today that it will no longer be able
to service the channel in a two months' time.

MargaritaBSimonyan, the channel's editor-in-chief, tweeted in Russian: “They'veBclosed
our accounts in Britain. All our accounts. The decision is notEsubject to review. Praise be to
freedom of speech!"

The channel received a letter fromBNatWest Bank, which said: “We have recently undertaken
areview ofByour banking arrangements with us and reached the conclusion that weBwill no
longer provide these facilities.” NatWest wrote that theBentire Royal Bank of Scotland Group,
of which the bank is part, will refuse to service RT.

Maria Zakharova, the Russian Foreign Ministry's spokesperson, wrote on Facebook: “It looks


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

like, as itBleaves the EU, London has decided to leave behind all its obligationsEtoward
freedom of speech. As they say, best to start a new lifeBwithout bad habits.”

The move comes a day after the U.S. andBBritain spoke of considering further sanctions
against Moscow if theBbombing of Aleppo by Syrian and Russian forces continued.

RT has previously been sanctioned byBOfcom, the British media-regulating body. Last year,
Ofcom ruled thatBthe Kremlin-backed channel breached the broadcasting code in
itsBprograms on the conflicts in Syria and Ukraine.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2016/10/17/uk-bank-accounts-of-russia-today-frozen-a55770



