The .5

30 YEARS

Russia's Rosneft Sues RBC Newspaper
for S49M in Libel Case

September 29, 2016

| NENOBOE
UHOOPMALIMOHHOE
- MPOCTPAHCTBO

A man walks towards the RBC media group office building in Moscow.

The state-ownedBRussian oil giant Rosneft is suing the RBC news outlet for more thang3.1
billion rubles ($49.2 million) in libel damages, the Rambler news service reported®Thursday.

The company claims that its reputation was damagedBby an article published by RBC in April
2016. The pieceHalleged that Rosneft CEO Igor Sechin had asked the Russian governmentEto
stop British oil BP from getting a larger stake in the company.

TheBcase stands against journalists Timothy Dzyadko, Lyudmila Podobedova, and Maxim
Tovkaylo, as members of RBC's “BusinessPress” company, and RBC TV head Konstantin
Bochkarev.

Former chief editorBYelizaveta Osetinskaya
told the FinancialBTimes newspaper that RBC's
work on the Panama Papers scandal, in addition to investigative work on Vladimir Putin's


https://rns.online/it-and-media/Rosneft-prosit-vziskat-s-RBK-reputatsionnii-vred-v-razmere-3-mlrd-rublei-2016-09-29/

family and the Russian Orthodox Church's budget, had been like waving “red” at the
Kremlin. Osetinskaya and many top editors at RBC were fired earlier this year.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2016/09/29/russias-rosneft-to-sue-rbc-newspaper-for-50m-in-libel-c
ase-a55543



