. Moscow Times

30 YEARS INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

Russian TV Channels Sue U.S.
Distributors Over Piracy

By The Moscow Times

February 29,2016

A number of Russian television broadcasters have filed a class action lawsuit in the district
court of New York against companies illegally broadcasting their programs in the United
States, the Kommersant newspaper reported Monday.

The lawsuit has been brought by Russian television channels including the state-owned
Channel One, REN TV, TNT Comedy, Dozhd, CTC, Nostalgia and Domashniy.

They accuse U.S. distributors including Infomir, Panorama TV, Goodzone TV, Matvil
Corporation, Actava TV and Master Call Communications of illegally streaming their content
in the U.S. and using their trademarks, Kommersant reported.

The lawsuit was registered by the court on Feb. 16.

According to the plaintiffs, U.S. distributors intercepted the broadcasters’ satellite signals in
violation of the law and distributed the content in the U.S. for a monthly fee.


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

The plaintiffs estimate the damages caused by the U.S. distributors at more than $75,000.

The current piracy lawsuit is likely to be followed by others, said Alexei Efimov, CEO of one of
Channel One's subsidiaries.

“We have discovered more than 100 operators that steal our content and force people to pay
money for it,” Efimov was quoted as saying by Kommersant.

Original url:

https://www.themoscowtimes.com/2016/02/29/russian-tv-channels-sue-us-distributors-over-piracy-a51
994



