Moscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

The.

30 YEARS

British Bank Confirms Russian News
Agency's Account Frozen Over Sanctions

By The Moscow Times

July 15,2015

British bank Barclays has confirmed it has frozen the account of Russian state-run news
agency Rossiya Segodnya due to British sanctions on the agency's chief, Dmitry Kiselyov,
Rossiya Segodnya's press office told The Moscow Times on Wednesday.

According to Barclays' notification, Rossiya Segodnya's bank account was frozen because
Barclays "has information that gives reason to believe that Dmitry Kiselyov, who is under
sanctions, serves as Rossiya Segodnya's CEO," the news agency said in a written comment.

Dmitry Kiselyov, a media figure known for his anti-Western views, was sanctioned by the EU
in March last year over his support for Russia's annexation of Crimea from Ukraine. He has
served as CEO of Rossiya Segodnya since December of 2013 following his appointment to the
post by President Vladimir Putin.

Kiselyov, who has previously criticized the EU's sanctions against him, called the freezing
of the state agency's account "absurdity squared," Rossiya Segodnya's press office reported.


https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times

Barclays said it did not comment on private accounts when reached for comment by The
Moscow Times on Monday

The bank will not restore the account until it receives either permission from U.K. Treasury,
"confirmation from the U.K. Treasury that Rossiya Segodnya is not controlled by Dmitry
Kiselyov anymore," or sanctions on Kiselyov are lifted, the bank's message to Rossiya
Segodnya said, news agency RIA Novosti reported.

State Duma Deputy Alexei Pushkov has proposed blocking the Russian account of the British
news agency the BBC in retaliation for the freezing of Rossiya Segodnya's bank account, RIA
reported Tuesday.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2015/07/15/british-bank-confirms-russian-news-agencys-account-fr
ozen-over-sanctions-a48179



