
Russia Blocks Sale of Russian
Cosmopolitan, Esquire
By The Moscow Times

June 16, 2015

Viktor Shkulev

Russian officials have rejected Finnish media holding Sanoma's request to sell Fashion Press,
publisher of Cosmopolitan and Esquire in Russia, to its partly foreign-owned partner Hearst
Shkulev Media, newspaper Vedomosti reported Tuesday.

Under a law passed last year, deals by foreign companies to purchase Russian magazines with
a circulation of more than 60,000 copies must first be approved by a government commission
on foreign investment. Andrei Tsyganov, a deputy head of the Federal Anti-Monopoly Service,
told Vedomosti that the deal had been rejected but did not provide further details.

However, the buyers — U.S. mass media group Hearst and their Russian partner Viktor
Shkulev — may still find a way to close the deal. Citing unidentified sources close to both
parties, Vedomosti reported in April that Hearst and Shkulev had proposed restructuring the
deal to avoid legal limitations — such as having Shkulev, a Russian citizen, buy the stake

https://www.themoscowtimes.com/author/the-moscow-times


alone.

Shkulev declined to comment on the commission's decision, Vedomosti reported, while
spokesmen for Hearst and Sanoma did not respond to the newspaper's request for comment.

Sanoma, which owned The Moscow Times until its sale to entrepreneur Demyan Kudryavtsev
in April, announced in December that it would sell its 50 percent share in Fashion Press to
Hearst Shkulev Media, which already owns the remaining shares.

In addition to Esquire and four editions of Cosmopolitan — Cosmopolitan Russia, Shopping,
Beauty and Psychology — Fashion Press also publishes women-oriented lifestyle magazine
Domashny Ochag and the Russian editions of Harper's Bazaar, Robb Report and Popular
Mechanics.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2015/06/16/russia-blocks-sale-of-russian-cosmopolitan-esquire-a4
7419


