(VE . MoSscow Times

INDEPENDENT NEWS FROM RUSSIA

30 YEARS

Russian Businessman Buys The Moscow
Times

By Peter Hobson

April 30,2015

et Tl Wik L

The Moscow Times has been published in the Russian capital for more than 20 years.

Finnish media group Sanoma said Thursday it would sell The Moscow Times to a Russian
businessman, ending more than two decades of foreign ownership of the newspaper.

Sanoma has agreed to sell United Press, which publishes newspapers and magazines in Russia
including The Moscow Times, and also signed a deal to sell its minority stake in influential
business daily Vedomosti, the company said in an online statement.

Demyan Kudryavtsev, a 43-year-old former chief executive of Russian publishing house
Kommersant, confirmed that he was the buyer and wrote in an e-mail to Sanoma employees
in Russia that it was "a huge honor and responsibility' to own the assets.

He also said he would develop the companies and had no immediate plans to change their
management.


https://www.themoscowtimes.com/author/peter-hobson

Kudryavtsev told the RBC news agency that he was buying the assets without partners and
that “all the money spent is mine.” The value of the sales has not been disclosed.

A source in Sanoma told Vedomosti that while the deal to sell the Vedomosti stake had been
closed, the agreement on United Press, which publishes National Geographic and Men's
Health, among other titles, has yet to be finalized.

Both Vedomosti and The Moscow Times are affected by legislation, passed last year in the
midst of Moscow's confrontation with the West over Ukraine, that bans foreign companies
from owning more than 20 percent in Russian media companies after February 2017. The law
was seen by many as an attempt by the Kremlin to increase contol over media in the country.

United Press and The Moscow Times were fully owned by Sanoma, while Vedomosti is co-
owned with Financial Times Group, and Dow Jones, publisher of The Wall Street Journal.

Vedomosti has a small circulation of about 75,000 but is respected for the quality of its
information and is read by Russia's elite. The paper frequently publishes editorials critical of
Russian authorities and President Vladimir Putin.

The Moscow Times, set up by Dutch entrepreneur Derk Sauer in 1992, has a circulation of
35,000 in Moscow and is the city's only English-language daily print newspaper.

Sanoma has been seeking buyers for its Russian assets since 2013 as part of a restructuring of
its business. The company said it would make a capital gain on the sales of about 8 million
euros ($8.9 million) before currency translation adjustments.

Kudryavtsev is an Internet entrepreneur and was a shareholder in Cityline, an Internet service
provider that sold for nearly $30 million in 2001. He was appointed CEO of the Kommersant
publishing house in 2006 by the company's then-owner, oligarch Boris Berezovsky, and kept
his position when another billionaire tycoon, Alisher Usmanov, bought Kommersant a few
months later.

Kudryavtsev developed Kommersant as a multimedia platform, expanding online and
launching a radio station. He left in 2012 amid a spate of editorial departures from Russian
media firms including Kommersant as the government reacted heavy-handedly to coverage
of street protests that erupted in late 2011 following disputed parliamentary elections.
Kudryavtsev has denied that he was pressured to leave.

Original url:
https://www.themoscowtimes.com/2015/04/30/russian-businessman-buys-the-moscow-times-a46238



